Iš tarptautinio Vilniaus oro uosto svečius miesto centran vedanti Švitrigailos gatvė reprezentatyviu įvaizdžiu toli gražu nepasižymi. Chaotiškos gatvės išklotinės glumina mastelių, spalvų, tekstūrų, architektūrinės kalbos gausa ir liūdina architektūrinės kokybės bei bendros urbanistinės idėjos stoka.
Pagal prieš kelis metus SĮ „Vilniaus planas“ parengtą detalųjį planą gatvei turėtų būti suteiktas vientisas erdvinis charakteris.
Detaliajame plane rekomenduota Švitrigailos gatvėje projektuoti kuo paprastesnės formos pastatus (bet apdailintus kokybiškomis medžiagomis). Netoli interjero salono „Iris“ ir ‚Norfos“ parduotuvės, vietoje buvusių dirbtuvių prekybos centrą projektuojančios architektės R.Starkutė, R.Kisielienė (UAB „Grangeras“) pasiūlė 4 aukštų (21 m aukščio) stačiakampį tūrį. Pirmasis jo aukštas būtų kiek įtrauktas nuo gatvės, o vientisa it ekranas viršutinė dalis būtų apdailinta netaisyklingai pabirusiu ornamentu iš stiklinių ir medžio imitacijos kvadratėlių.
Tarybos nuomone, pastato architektūroje turėtų atsispindėti jo struktūra – būti vizualinių nuorodų į komunikacijų šerdį, labiau pabrėžtas pagrindinis įėjimas. Daugiau spėlionių nei atsakymų sukėlė svarstymai apie iš abiejų pusių būsimą pastatą įrėminančių vienaukščių namelių ateitis ir tolimesnis sklypo vystymas. Vis dėlto ekspertai rekomendavo šonuose projektuoti ugniasienes, ateityje leisiančias glausti naujus pastatus.
Pritarę sprendimui automobilių statymo vietas numatyti po žeme, o ne Švitrigailos gatvėje, ekspertai patarė peržiūrėti kol kas nepatogaus privažiavimo į ūkinį kiemą pasiūlymus.

Tekstas: Rūta Leitanaitė
Iliustracijos: www.architektusajunga.lt