Pekine prasidėjo didžiulio oro uosto statybos. 9 pakilimo takus turėsiantis uostas savo dydžiu prilygs Bermudams. Kai Pekino Daxingo tarptautinis oro uostas 2015 metais atvers duris, Kinijos sostinė taps judriausiu pasaulyje aviacijos centru, per dieną aptarnausiančiu maždaug 370 tūkst. keleivių, praneša telegraph.co.uk. Praėjo vos treji metai nuo Pekino Centrinio oro uosto trečiojo terminalo, didžiulio statinio, daug didesnio nei visi 5 Heathrow terminalai kartu sudėjus, atidarymo.
„Į įtemptą Centrinio oro uosto dienos tvarkaraštį neįmanoma įterpti net vieno papildomo skrydžio“, – teigė už Kinijos civilinės aviacijos administraciją atsakingas ministras Li Jiaxingas.
„Dabartinis Pekino oro uostas per metus gali aptarnauti 75 mln. keleivių. Praėjusiais metais jis aptarnavo 73 mln. Per dvejus metus jis bus visiškai užpildytas. O jis negali būti plečiamas iki begalybės“, – aiškino šalies Civilinės aviacijos universiteto profesorius Cao Yunchunas.
Vietoj to, Pekino planuotojai surado 54 kvadratinių kilometrų sklypą miesto pietuose, Daxingo priemiestyje. Dabar ją iš miesto centro automobiliu galima pasiekti per valandą, tačiau planuojama pratęsti Pekino metro ar netgi nutiesti greitųjų traukinių liniją.
Daxingo oro uoste greičiausiai bus 8 civilinėms ir vienas – karinėms reikmėms skirti takai, teigė Kinijos jungtinių oro linijų atstovas Yao Weihui.
„Siūlomoje vietoje yra nedaug gyventojų ir pastatų, taigi galima pastatyti daug pakilimo takų“, – pridūrė Kinijos civilinių oro uostų asociacijos generalinis sekretorius Wangas Jianas.
Didžiausią keleivių srautų Pekino oro uostuose dalį sudaro vietiniai turistai. Šiais metais Pekino centriniame oro uoste vienam tarptautiniam turistui tenka 4 vietiniai.