Vilniaus stiklo paketų gamintojos UAB „Glastika“ apyvarta 2011m., lyginant su 2010m., augo beveik 30%. Kadangi per keletą metų kardinaliai pasikeitė klientų poreikiai, keitėsi ir įmonės gaminami stiklo paketai– šiuo metu didžiąją „Glastikos“ gaminių dalį sudaro sudėtingos konstrukcijos ir 3 stiklų su šiltu rėmeliu stiklo paketai, kurių gaminama 3 kartus daugiau nei 2010m.
Pasak Virginijos Bugenienės, „Glastikos“ direktorės, pernai ypač augo sudėtingesnių ir kokybiškesnių langų poreikis ir užsienio rinkose, ir Lietuvoje. Vis daugiau užsakoma 3 stiklų paketų su šiltu rėmeliu, o taip pat pageidaujama, kad juose būtų montuojami saugūs grūdinti ar dūžiams atsparūs stiklai.
„Per trejetą pastarųjų metų iš esmės keitėsi būsto savininkų poreikiai. Jei anksčiau 80% įmonės produkcijos sudarė dviejų stiklų paketai standartiniams langams ir tik 20% „šiltesni“ bei sudėtingesni, tai dabar atvirkščiai– 80% gaminame sudėtingos konstrukcijos ir šilumą taupančius, saugumą geriau užtikrinančius stiklo paketus“,– teigia įmonės vadovė.
Anot V. Bugenienės, tendencija rinktis šiltus, energiją taupančius, saugius langus nuo pat pradžių dominavo tarp užsakymų eksportui, o šiuo metu ši tendencija vyrauja ir vidaus rinkoje.
„Pernai absoliuti dauguma statančiųjų individualius namus užsakė 3 stiklų paketus su šiltu rėmeliu, o taip pat padidinto saugumo su laminuotais arba grūdintais stiklais. Tokių langų šilumos varža kelis kartus didesnė nei standartinių, todėl suprantama, kad pasirinkimą nulemia ne tik noras jaukiau gyventi, bet ir finansinė nauda– mažesnės išlaidos ir patalpų šildymui, ir vėsinimui vasarą. Investicija į energetinius langus atsiperka per 3–5 m., o kokybiški, tinkamai prižiūrimi langai tarnauja dešimtmečiais, tad nauda lengvai suskaičiuojama“,– teigia stiklo paketų gamybos specialistė.
Pernai įmonė padvigubino pardavimą užsienyje ir eksportavo apie 70% produkcijos, todėl buvo gaminama žymiai daugiau nedidelių stiklo paketų, nes Europos šalyse, ypač pagrindinėje eksporto rinkoje Skandinavijoje, langai mažesni, o stiklo paketai dar padalinti į nedideles sekcijas. Dėl augančios paklausos sudėtingai produkcijai „Glastika“ patobulino technologijas, atsirinko kokybiškiausių žaliavų tiekėjus, užsakė gamybos kokybės auditą, kad gautų atitinkamus sertifikatus. Anot V.Bugenienės, šios išlaidos atsipirko su kaupu, nes daugelis potencialių užsienio klientų net nepradeda kalbos, jei įmonė savo veiklos kokybės nepatvirtina atitinkamais nepriklausomų audito kompanijų sertifikatais.
„Sugrįžo dalis klientų, kurie sunkmečiu buvo pradėję pirkti pigesnius Lenkijos gamintojų stiklo paketus. Radę užsakovų Vakarų šalyse jie susidūrė su problema, nes Europos standartų neatitinkantys stiklo paketai rimtų užsakovų netenkino“,– „Glastikos“ pranašumą prieš užsienio konkurentus nurodė vadovė.
Augant sudėtingesnių stiklo paketų paklausai „Glastika“ šiemet planuoja didinti gamybą ir įsigyti naujų modernių įrenginių. 2010m. bendrovės apyvarta sudarė 5,8mln.Lt, o 2011 m.– 7,5 mln. Lt.