Eksportas augina „SKP stiklo“ ir bendrovės partnerių pajamas

Stiklo paketus gaminančios Kauno UAB „SKP stiklas“ apyvarta per 2011m. 9mėnesius, lyginant su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, ūgtelėjo net 41% ir sudarė 17,49 mln.Lt.

Anot Žydrūno Mockevičiaus, bendrovės „SKP stiklas“ direktoriaus, rekordinį augimą lėmė ir padidėjęs eksportas, ir pardavimai šalies rinkoje. Nuo metų pradžios produkcijos pardavimai Lietuvoje paaugo 38%, o eksportas – net 47%.

Gerus trijų ketvirčių rezultatus lėmė laimėti dideli konkursai Lietuvoje bei užsienyje– tai techniniu atžvilgiu sudėtingi gaminiai, kurie ir kainuoja brangiau. „Kiekvienas projektas– tarsi naujas iššūkis, kai reikia rasti geriausius sprendimus už konkurencingą kainą“,– teigia įmonės vadovas. Stiklo paketai tokiems projektams dažnai turi atitikti ne tik architektų nurodytą stiklų atspalvį, bet tenkinti šilumos, garso izoliacijos, šviesos laidumo, saugumo reikalavimus. Norint išpildyti klientų poreikius, vis dažniau gaminami net trijų storų stiklų stiklo paketai, o vieno gaminio svoris siekia pusę tonos ir daugiau.

„Dideli ir sudėtingi projektai reikalauja aukštos kvalifikacijos darbuotojų ir šiuolaikinių technologijų. Kaip tik tai „SKP stiklas“ turi. Net ir sunkiausiais krizės metais gamybos bei vadybos grandyse bendrovei pavyko išsaugoti patyrusius darbuotojus. Be to, šiandien mes laimime ir todėl, kad prieš krizę modernizavome gamybos įrangą, į jos atnaujinimą investavome net ir sunkiausiais įmonei metais. Dabar „SKP stiklo“ naudojamos technologijos nenusileidžia moderniausiems Europos stiklo paketų gamintojams“,– sėkmingos konkurencijos su kaimyninėmis valstybėmis priežastis įvardina direktorius.

Kitas augimą lėmęs faktorius– Lietuvos langų ir fasadų gamintojų įsitvirtinimas kai kuriose užsienio šalyse, ypač Švedijoje, Norvegijoje. „Galima tik džiaugtis, kad mūsų partneriai– langus ir fasadus gaminančios Lietuvos įmonės sugeba konkuruoti užsienyje. Kol turi darbo jie– tol darbo nestigs ir mums“,– tvirtina „SKP stiklo“ vadovas.

Tiesa, didesnį nei eksportui tenkantį pardavimų augimą vietos rinkoje Ž.Mockevičius vertina atsargiai ir nesieja su pagerėjusia padėtimi statybų sektoriuje, mat didesnė dalis Lietuvos langų gamintojams parduotų gaminių, kartu su jų produkcija galiausiai iškeliauja į kitas šalis.

Nors įmonės gamybos rezultatai vertintini teigiamai, tačiau jie nebuvo tik optimistiniai. „Ypač daug nerimo kėlė II ketvirtis, nes labai trūko užsakymų iš vietos rinkai plastikinius langus gaminančių įmonių. Pardavimai šio sektoriaus įmonėms pirmajį pusmetį buvo kone prasčiausi per pastaruosius metus ir tik III ketvirtį pajutome atsigavimą“,–laikotarpio rezultatus analizuoja Ž.Mockevičius.

Kaip ir pernai, pagrindinės šalys, į kurias savo produkciją exportuoja „SKP stiklas“, yra Danija, Švedija, Estija, Latvija, tačiau nemažai stiklo paketų tiesiogiai ar su partnerių gaminamais langais iškeliauja į Didžiąją Britaniją, Norvegiją, Rusiją, pasiekia net atokias Azijos ir Šiaurės Amerikos šalis: Azerbaidžaną, Kazachstaną, JAV.

Anot Ž.Mockevičiaus, pesimistinių nuotaikų fone geri bendrovės veiklos rezultatai džiugina, o esamų užsakymų kiekis ir sudarytos ilgalaikės sutartys leidžia tikėtis, kad ir paskutinį ketvirtį augimas nesiliaus.

Kaip ir dauguma su statybomis susijusių bendrovių pasaulyje, 2008-2009m. „SKP stiklas“ patyrė nuostolių, tačiau greitai ir efektyviai sureagavusi į rinkos pokyčius, bendrovė 2010m. pasiekė net 44% augimą– apyvarta buvo 18,28 mln.Lt. Šiais metais analogiškų rezultatų pasiekta jau per 3 ketvirčius.

Daugiau informacijos:
Žydrūnas Mockevičius
UAB „SKP stiklas“ direktorius
Tel. (837) 750941
yra Kita
Eksponatams restauruoti prireiks daugiau nei pusės amžiaus