LVI.lt

Lietuvos Verslo Informacija

Tag: interneto puslapių kūrimas

Interneto puslapių kūrimas: kaip bendrauti su kūrėjais

komunikacijaInterneto puslapių kūrimas trunka labai įvairiai – nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Šio proceso metu užsakovams tenka nuolatos bendrauti su kūrėjais, kad viskas būtų atlikta kuo efektyviau. Kaip tai padaryti? Ne kartą komunikacijos trūkumai sukėlė daugybę konfliktų šiame versle. Dėl komunikacijos žlugo įmonės, prasidėjo nemažai teismų.

Kaip bendrauti su kūrėjais, kad visi būtų patenkinti ir darbas būtų atliekamas efektyviai?

Viskas raštu

Kūrybinėje srityje labai daug erdvės interpretacijoms. Tai ne matematinės formulės, ne geometrija, ne cheminiai elementai. Dėl to žodinis susitarimas visų dalyvių gali būti suprastas tiesiogiai. Beje, minčių srautas turi tendenciją keistis nuo pokalbio pradžios link pabaigos. Tai reiškia kad dalykai, apie kuriuos užsakovas papasakojo kūrėjams pokalbio pradžioje yra tiesiog pamirštami jo pabaigoje ir išeina, kad žmogus sau prieštarauja.

Raštiški įsipareigojimai – kitas reikalas. Visada galima duoti perskaityti kolegoms prieš siunčiant elektroninį laišką ar pasiūlymą. Jais remiantis ir turėtų būti vykdoma visa komunikacija. Interneto puslapių kūrimas turi būti tinkamai dokumentuojamas, kad visada galima būtų surasti seną komunikaciją ir palyginti su naująja ir taip spręsti kilusius nesutarimus bei įtampas.

Darbų planas ir rolės

Prieš pradedant kurti puslapį, reiktų aiškiai nustatyti konkrečius darbų planus ir pasiskirstyti rolėmis. Čia ne spektaklis, tačiau žinoti, kas už ką yra atsakingas yra labai svarbu. Ypač, kai iš užsakovo pusės bendrauti nori ne vienas žmogus. Ta pati situacija galioja ir kūrėjams, nes užsakovui nepatogu bendrauti ir su projektų vadovu, ir su buhalteriu, ir su dizaineriu bei programuotoju. Kam tie 4 žmonės, jei viską galima suderinti su projektų vadovu? Kad tokio chaoso procese nebūtų, reikalingas pasiskirstymas, kas už ką atsakingas. Jonas atsakingas už tekstus, Petras, už iliustracijas, Kęstas – už dizainą, Artūras – už programavimą. Iš kliento pusės administratorė pateikia tekstus, derinama viskas su direktoriumi, o sąskaitą siųsti direktoriui tiesiai. Tai tikrai nesudėtinga. Kur kas sudėtingiau tokio plano laikytis…

Darbų planai – preliminarus sąrašas darbų, kuriame aiškiai parodyta, iki kada turi būti pateikti tekstai, padaryta fotosesija, sutvarkytos iliustracijos, paruoštas serveris ir užkurta bandomoji versija. Kai vėluojama, galima pradėti ieškoti priežasčių.

Klaidų testavimo sprendimai

Paprastai naudojamas Google Docs dokumentas, kurį mato programuotojai, dizaineriai ir užsakovai. Rasta klaidelė ar „bugas“ aprašomas dokumente, tada kūrėjai eina per sąrašą ir juos šalina. Tokia praktika yra sveikintina ir kur kas geresnė, nei nesibaigiantys susirinkimai, kurių metu pirštu baksnojama į defektus, o išėjus iš susitikimo viskas pamirštama jau po pirmosios parūkymo pertraukos… Interneto puslapių kūrimas apima daugybę smulkių darbelių, kuriuos būtina tinkamai užfiksuoti, kad jie nepasimirštų ir nedingtų.

Svarbiausia bendraujant su kūrėjais – geranoriškumas. Jei dirbate su tikrais profesionalais įsitikinkite, kad partnerystė yra abipusė, nes pasakymas „Čia jums mūsų reikia, o ne atvirkščiai…“ veda tik į ilgai besitęsiantį konfliktą ir neefektyvų bendradarbiavimą.

Kas svarbiau – gražus vaizdas ar rinkodara?

www.dizpro.lt Interneto puslapių kūrimas yra gana sudėtingas procesas. Būtina įsigilinti į daugybė aspektų, tačiau pastaraisiais mėnesiai aiškėja naujos tendencijos ir iššūkiai šiame versle. Klientai ir kūrėjai susiduria su dilema. Kas gi yra interneto svetainei svarbiau – gražus ir tvarkingas vaizdas ar rinkodaros sprendimai?

Atsakyti į klausimą nesudėtinga. Jei interneto svetainė yra tik reprezentacinio pobūdžio, pristatanti jūsų prekės ženklą, vaizdas yra be galo svarbus. Jei jūsų interneto puslapis turi tapti virtualiuoju vadybininku, veikiančiu 24/7/365 ir parduodančiu jūsų paslaugas ar prekes efektyviai, tada reiktų daugiau dėmesio skirti rinkodarai. Tai mums paaiškino interneto puslapių kūrėjai iš www.dizpro.lt agentūros.

Dėl gražaus vaizdo yra viskas aišku. Reikia susirasti labai profesionalų dizainerį, kuriam būtų galima perteikti jūsų prekės ženklo privalumus, iššūkius ir aplinką. Jis tikrai padarys gerą vaizdą. Liks tik surašyti šiek tiek informacijos, kontaktinius duomenis ir… laukti.

Su rinkodara bus jau sudėtingiau. Interneto puslapių kūrėjai paprastai neišmano rinkodaros internete subtilybių, todėl būtina stiprius rinkodaros specialistus savo versle, kurie suformuluotų kūrėjams teisingas užduotis. Kokio dydžio turi būti mygtukas „Užsakykite“? Kas geriau – telefono numeris ar el. pašto adresas? Kaip pamatuosite lankytojo konversiją į klientą? Tokius klausimus atsakys tik interneto rinkodaros profesionalai.

Rinkodara yra svarbi ne tik vaizdui, bet ir puslapio struktūrai. Ar pristatinėsite visas paslaugas kartu, ar atskirai? Kaip sutalpinsite ne itin tarpusavyje susijusias paslaugas, kokie bus jų prioritetai? Čia prasideda ilgos valandos diskusijų ir planų. Puslapio struktūra – labai svarbus elementas, kuris turi rūpėti ne tik programuotojams, bet ir rinkodaros specialistams. Beje, nuo struktūros priklauso ir optimizavimas paieškos sistemoms.

Rinkodara apima dar ir turinį. Labai svarbu, kaip parduodate. Galima suintriguoti lankytoją keliais sakiniais ir nukreipti pas vadybininkus. Galima trumpai pristatyti paslaugos esmę keliais paragrafais ir duoti vadybininkų kontaktus. Galima viską išsamiai pristatyti ir sukurti užsakymo internetu mechanizmą su išankstiniu apmokėjimu per elektroninę bankininkystę. Koks jūsų verslo modelis? Nuo to priklauso kiek teksto, iliustracijų, video klipų, prezentacijų ir kito turinio reikės. Aišku, dar svarbu, kaip jis bus išdėstytas puslapyje, koks formatavimas bus panaudotas.

Visa tai reikalauja daug žinių ir reta interneto svetaines kurianti įmonė turi tokių specialistų. Dėl to reiktų skirti šiek tiek laiko ir pasieiškoti…

© 2018 LVI.lt

Theme by Anders NorenUp ↑