naturalus produktaiPakeisti savo mitybos įpročius nėra taip jau sunku, kaip daugelis žmonių įsivaizduoja. Šiuo metu pasaulyje užterštumo ir taip netrūksta aplinkoje, tad, jei norime, kuo ilgiau išlikti sveiki ir laimingi, visų pirma, turime pradėti sveikai maitintis.

Sveikas maistas – tai daržovės, vaisiai, neskaldyti grūdai ir ankštiniai augalai (pupelės, žirniai, lęšiai). Tai natūralūs produktai iš gamtos – todėl jie mūsų prigimčiai ir organizmui yra tinkamiausi. Pasinaudokite šiais patarimais, kurie gali tapti Jūsų raktu į sveiką mitybą:

  • Vartokite įvairius maisto produktus. Įvairi, bet saikinga mityba užtikrins, kad Jūs gausite tinkamą kiekį visų reikalingų vitaminų ir mineralų. Tuo pačiu tai užkirs kelią kauptis toksinams Jūsų organizme.
  • Skirkite didelį dėmesį suvalgomoms porcijoms. Žinoma, brokolius arba špinatus galite valgyti, kiek tik telpa, tačiau reikia riboti didesnio kaloringumo maisto produktus. Pastebėta, kad restoranuose porcijos yra gana didelės, tad, valgydami ne namuose, rinkitės pusę porcijos.
  • Jei apsiribojote ties 2000 kalorijų per dieną riba, atminkite, kad Jums reikia suvalgyti maždaug 2,5 puodelio daržovių ir 2 puodelius vaisių. Įtraukite visokių spalvų daržoves ir vaisius. Maistinių medžiagų koncentracijos gali padėti išvengti daugelio vėžio formų.
  • Mityboje turi netrukti sveikų grūdų. Bent pusė iš Jūsų valgomų grūdų turi būti sveiki, pavyzdžiui, kviečiai, miežiai ir avižos. Skaitykite produktų etiketes. Ant jų turi būti užrašyta 100 % kviečių grūdai arba nesmulkinti grūdai.
  • Ribokite rafinuotus grūdus, cukrų. Tai yra baltą duoną, makaronus. Saldumynai turi nereikalingas kalorijas, kurios nesuteikia jokios naudos.
  • Valgykite žuvį ir riešutus. Šie produktai, o taip pat ir avokadai turi sveikus nesočiuosius riebalus. Nors kaloringumas nėra mažas, tačiau svoriui jokios įtakos tai nedaro. Tai sotūs produktai, kurių daug suvalgyti neišeis. Rinkitės alyvuogių arba rapsų aliejų. Žuvies patiekalai padeda sumažinti riziką sirgti širdies ligomis.
  • Mažinkite gyvulinių riebalų suvartojimą. Tai yra raudoną mėsą. Tokie patiekalai didina cholesterolio kiekį. Kadangi daugeliui yra sunku išverti be mėsos, geriau yra rinktis liesą mėsą: paukštieną be odos.
  • Atsisakykite greito maisto: bulvyčių, greitų užkandžių. Šie produktai labai didina cholesterolio kiekį ir padididna širdies ligų riziką.
  • Mažinkite natrio kiekį, didinkite – kalio. Natrio perteklius didina kraujospūdį. Natrio gausu: bananuose, bulvėse, pupelėse, jogurtuose.