Negabaritinių krovinių pervežimas Lietuvoje – paslauga, kuria vis dažniau pasinaudoja dalis lietuvių. Paprastai tai būna kokios nors vyriausybinės institucijos, kadangi paprasti žmonės tikrai ne visi turi savo nuosavų negabaritinių krovinių. Iš kitos pusės, galbūt daug kas ir gali juos turėti, kadangi dabar negabaritiniai kroviniai turi labai platų spektrą. Tai yra et kokie kroviniai, kurie ne tik, kad gali išsiskirti iš normalių krovinių savo ilgiu, ar pločiu, tačiau ir svoriu, ar kitais netradiciniais matmenimis. Visa tai, kas netelpa į tam tikrus rėmus, ir ką reikia pervežti su specialiomis priemonėmis – yra negabaritiniai kroviniai. Negabaritinių krovinių pervežimas Lietuvoje vyksta kur kas trumpiau, nei toks pervežimas į kitas Europos ar pasaulio šalis. Juk kuo toliau reikia nuvežti krovinius, tuos yra sunkvežimiaisunkiau ir ilgiau planuojamas jų maršrutas. Pavyzdžiui, jei reikia kokį nors negabaritinį krovinį nuvežti į Angliją, ar Airiją, Norvegiją… Tada tenka planuoti labai sudėtingus maršrutus, į kuriuos įeina ir sausumos ir jūros kelias. Jeigu krovinys išsiskiria, pavyzdžiui, ne savo svoriu, o ilgiu, ar aukščiu – reikės vengti tiltų, viadukų ir panašiai. Dėl tokių priežasčių, logistikos specialistai kartais užtrunka labai ilgai, kadangi, kai Lietuvą ir kokią nors Norvegiją skiria tūkstančiai kilometrų – reikia visą kelią planuoti taip, kad pakeliui neiškiltų jokių sunkumų. Kai visa kelionė trunka labai daug laiko – visa tai gali dar stipriai prailginti ir tam tikrų vietų (kaip jau ir minėjome prieš tai – tiltai, viadukai….) sąmoningas išvengimas. Dėl tokių dalykų, visas kelionės laikas gali labai stipriai prailgti. Visa tai, žinoma, gali labai stipriai įtakoti ir pervežimo kainą. Kaina, savaime aišku, kad tampa brangesnė tais atvejais, kai kelionė trunka ilgiau, kai yra sudėtingesnis maršrutas, kai tą patį maršrutą turi planuoti vienas specialistas ilgai, arba, jei reikia į darbus pasitelkti kelis patyrusius logistikos specialistus. Ilgiau trunkanti kelionė sudaro didesnius nepatogumus ir vairuotojams. O juk pripažinkime, patį didžiausią darbą ir padaro juk būtent vairuotojai – pervežimo specialistai. Visos tokios paslaugos yra brangesnės visomis prasmėmis, o juk pervežimo bendrovei irgi turi atsipirkti visas darbas. Gerai, kai negabaritiniai kroviniai priklauso kokioms nors valstybinėms institucijoms – tada kainą dažniausiai ir kompensuoja, arba pilnai padengia visa valstybė. Žinoma, iš Lietuvoje dirbančių žmonių atskaičiuojamų mokesčių. Tačiau apie visą piniginę sistemą šį kartą per daug nesiplėskime ir grįžkime prie pradinio taško – negabaritiniai kroviniai.

Taigi, kaip ir jau buvome minėję prieš tai, negabaritinių krovinių pervežimas į užsienio šalis yra dažniausiai ilgas ir sudėtingas procesas. Dažniausiai šiam tikslui yra pasitelkiamas ir jūros transportas. O va tada, jau neužtenka vien tik tentinių priekabų, ar specialių sunkvežimių. Tada jau neužtenka ir vien tik patyrusio pervežimo bendrovės vairuotojo. Visas savo darbo pajėgas čia turi pajungti ir jūros transportas. Reikia rasti specialų jūros transportą. Jis irgi turi būti derinamas prie negabaritinio krovinio svorio, aukščio, ar pločio (priklauso dėl ko jis yra laikomas negabaritiniu).

Negabaritinių krovinių pervežimas Lietuvje vyksta žymiai paprasčiau. Taip yra jau vien todėl, kad visas šis procesas vyksta pačios Lietuvos viduje – jos teritorijoje. Jeigu norite sužinoti kažką plačiau – kviečiame Jus daugiau apie tai pasiskaityki interente. Dabar jau yra tikrai ne vienas straipsnis, parašytas apie tai, o ir pačios negaaritinių krovinių pervežimo bendrovės savo tinklapiuose dabar pateikia daug Jums naudingos informacijos.

Daugiau informacijos: www.negabaritiniaikroviniai.lt