komunikacijaInterneto puslapių kūrimas trunka labai įvairiai – nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Šio proceso metu užsakovams tenka nuolatos bendrauti su kūrėjais, kad viskas būtų atlikta kuo efektyviau. Kaip tai padaryti? Ne kartą komunikacijos trūkumai sukėlė daugybę konfliktų šiame versle. Dėl komunikacijos žlugo įmonės, prasidėjo nemažai teismų.

Kaip bendrauti su kūrėjais, kad visi būtų patenkinti ir darbas būtų atliekamas efektyviai?

Viskas raštu

Kūrybinėje srityje labai daug erdvės interpretacijoms. Tai ne matematinės formulės, ne geometrija, ne cheminiai elementai. Dėl to žodinis susitarimas visų dalyvių gali būti suprastas tiesiogiai. Beje, minčių srautas turi tendenciją keistis nuo pokalbio pradžios link pabaigos. Tai reiškia kad dalykai, apie kuriuos užsakovas papasakojo kūrėjams pokalbio pradžioje yra tiesiog pamirštami jo pabaigoje ir išeina, kad žmogus sau prieštarauja.

Raštiški įsipareigojimai – kitas reikalas. Visada galima duoti perskaityti kolegoms prieš siunčiant elektroninį laišką ar pasiūlymą. Jais remiantis ir turėtų būti vykdoma visa komunikacija. Interneto puslapių kūrimas turi būti tinkamai dokumentuojamas, kad visada galima būtų surasti seną komunikaciją ir palyginti su naująja ir taip spręsti kilusius nesutarimus bei įtampas.

Darbų planas ir rolės

Prieš pradedant kurti puslapį, reiktų aiškiai nustatyti konkrečius darbų planus ir pasiskirstyti rolėmis. Čia ne spektaklis, tačiau žinoti, kas už ką yra atsakingas yra labai svarbu. Ypač, kai iš užsakovo pusės bendrauti nori ne vienas žmogus. Ta pati situacija galioja ir kūrėjams, nes užsakovui nepatogu bendrauti ir su projektų vadovu, ir su buhalteriu, ir su dizaineriu bei programuotoju. Kam tie 4 žmonės, jei viską galima suderinti su projektų vadovu? Kad tokio chaoso procese nebūtų, reikalingas pasiskirstymas, kas už ką atsakingas. Jonas atsakingas už tekstus, Petras, už iliustracijas, Kęstas – už dizainą, Artūras – už programavimą. Iš kliento pusės administratorė pateikia tekstus, derinama viskas su direktoriumi, o sąskaitą siųsti direktoriui tiesiai. Tai tikrai nesudėtinga. Kur kas sudėtingiau tokio plano laikytis…

Darbų planai – preliminarus sąrašas darbų, kuriame aiškiai parodyta, iki kada turi būti pateikti tekstai, padaryta fotosesija, sutvarkytos iliustracijos, paruoštas serveris ir užkurta bandomoji versija. Kai vėluojama, galima pradėti ieškoti priežasčių.

Klaidų testavimo sprendimai

Paprastai naudojamas Google Docs dokumentas, kurį mato programuotojai, dizaineriai ir užsakovai. Rasta klaidelė ar „bugas“ aprašomas dokumente, tada kūrėjai eina per sąrašą ir juos šalina. Tokia praktika yra sveikintina ir kur kas geresnė, nei nesibaigiantys susirinkimai, kurių metu pirštu baksnojama į defektus, o išėjus iš susitikimo viskas pamirštama jau po pirmosios parūkymo pertraukos… Interneto puslapių kūrimas apima daugybę smulkių darbelių, kuriuos būtina tinkamai užfiksuoti, kad jie nepasimirštų ir nedingtų.

Svarbiausia bendraujant su kūrėjais – geranoriškumas. Jei dirbate su tikrais profesionalais įsitikinkite, kad partnerystė yra abipusė, nes pasakymas „Čia jums mūsų reikia, o ne atvirkščiai…“ veda tik į ilgai besitęsiantį konfliktą ir neefektyvų bendradarbiavimą.