LVI.lt

Lietuvos Verslo Informacija

Category: Internetas

Įrankiai internetu sulaukia vis didesnio pirkėjų dėmesio

 įrankiai internetuJei ruošiatės ką nors meistrauti, tam neabejotinai prireiks atitinkamų priemonių. Net jei jau turite medžiagų ir tvirtinimo detalių, neapsieisite be tokių elementarių daiktų kaip plaktukas ar tokių modernių kaip akumuliatorinis gręžtuvas. Hm, teks nemenkai atverti piniginę… Tačiau geriau pasidomėjus išaiškėja, jog pigiau nei tradicinėse parduotuvėse yra siūlomi įrankiai internetu, sulaukiantys vis daugiau pirkėjų dėmesio.

Jei lygintume įprastas ir elektronines parduotuves, paaiškėtų skirtingi jų išlaikymo kaštai. Tai viena iš priežasčių, kodėl įrankiai internetu savo kaina nurungia archajiškesnį prekybos būdą. Ir tikrai nemeluojame sakydami, kad kaina pirkėjams svarbi. Tai tiesiog akivaizdu. Užtat daugybės klausimų sulaukia pats pirkimas. Žmonės domisi, kaip virtualioje erdvėje išsirinkti prekes, kaip už jas sumokėti ir kaip tos prekės atkeliauja į namus (juk ne pro kaminą?..). Vienas iš svarbių aspektų – produktų atfiltravimas. Pavyzdžiui, kai virtualiose lentynose sudėti skirtingomis kainomis pasižymintys akumuliatoriniai įrankiai, imama gilintis į jų technines specifikacijas. O tuomet parametrai susiejami su poreikiais. Vienokius įrankius renkasi mėgėjai, kitokius į krepšelį deda profesionalai.

Vaizduojant kokią nors statistiką mėgstama pasitelkti įvairiausias rodykles, kreives. Elektroninių parduotuvių populiarumas neabejotinai būtų iliustruojamas viršun šaunančia rodykle. Tiek Lietuvos, tiek viso pasaulio tendencijas galima pavadinti visuotine internetizacija, kas reiškia milžinišką interneto populiarumą. Vieni jį pasitelkia tik pramogoms, o štai kiti supranta, kad čia galima ir sutaupyti. Ne išimtis ir meistrai ar tiesiog savo namus norintys remontuoti asmenys. Virtualioje erdvėje dairomasi, kiek kokie benzininiai ar akumuliatoriniai įrankiai kainuoja, kokios nuolaidos jiems taikomos ir t.t. Interesantai, atradę atitinkamus įrankius, domisi atsiskaitymo būdais. Yra parduotuvių, kur viską reikia atlikti įprastu bankiniu pavedimu, tačiau didžioji dalis siūlo modernų automatinį atsiskaitymą, kai pirkėjui pačiam nereikia įrašyti sąskaitos numerio bei sumos.

Pristatymo būdai nevienodi. Vienas populiariausių – kurjerių tarnyba. Reikia pabrėžti, kad atsuktuvo ir krūmapjovės dydis skiriasi, todėl nevienodoms prekėms gali būti taikomas skirtingas pristatymo mokestis. Tačiau vis tiek įrankiai internetu kainos požiūriu vertinami kaip patrauklus variantas. Tad ir pirkėjų dėmesiu nesiskundžiama.

Interneto puslapių kūrimas: kaip bendrauti su kūrėjais

komunikacijaInterneto puslapių kūrimas trunka labai įvairiai – nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Šio proceso metu užsakovams tenka nuolatos bendrauti su kūrėjais, kad viskas būtų atlikta kuo efektyviau. Kaip tai padaryti? Ne kartą komunikacijos trūkumai sukėlė daugybę konfliktų šiame versle. Dėl komunikacijos žlugo įmonės, prasidėjo nemažai teismų.

Kaip bendrauti su kūrėjais, kad visi būtų patenkinti ir darbas būtų atliekamas efektyviai?

Viskas raštu

Kūrybinėje srityje labai daug erdvės interpretacijoms. Tai ne matematinės formulės, ne geometrija, ne cheminiai elementai. Dėl to žodinis susitarimas visų dalyvių gali būti suprastas tiesiogiai. Beje, minčių srautas turi tendenciją keistis nuo pokalbio pradžios link pabaigos. Tai reiškia kad dalykai, apie kuriuos užsakovas papasakojo kūrėjams pokalbio pradžioje yra tiesiog pamirštami jo pabaigoje ir išeina, kad žmogus sau prieštarauja.

Raštiški įsipareigojimai – kitas reikalas. Visada galima duoti perskaityti kolegoms prieš siunčiant elektroninį laišką ar pasiūlymą. Jais remiantis ir turėtų būti vykdoma visa komunikacija. Interneto puslapių kūrimas turi būti tinkamai dokumentuojamas, kad visada galima būtų surasti seną komunikaciją ir palyginti su naująja ir taip spręsti kilusius nesutarimus bei įtampas.

Darbų planas ir rolės

Prieš pradedant kurti puslapį, reiktų aiškiai nustatyti konkrečius darbų planus ir pasiskirstyti rolėmis. Čia ne spektaklis, tačiau žinoti, kas už ką yra atsakingas yra labai svarbu. Ypač, kai iš užsakovo pusės bendrauti nori ne vienas žmogus. Ta pati situacija galioja ir kūrėjams, nes užsakovui nepatogu bendrauti ir su projektų vadovu, ir su buhalteriu, ir su dizaineriu bei programuotoju. Kam tie 4 žmonės, jei viską galima suderinti su projektų vadovu? Kad tokio chaoso procese nebūtų, reikalingas pasiskirstymas, kas už ką atsakingas. Jonas atsakingas už tekstus, Petras, už iliustracijas, Kęstas – už dizainą, Artūras – už programavimą. Iš kliento pusės administratorė pateikia tekstus, derinama viskas su direktoriumi, o sąskaitą siųsti direktoriui tiesiai. Tai tikrai nesudėtinga. Kur kas sudėtingiau tokio plano laikytis…

Darbų planai – preliminarus sąrašas darbų, kuriame aiškiai parodyta, iki kada turi būti pateikti tekstai, padaryta fotosesija, sutvarkytos iliustracijos, paruoštas serveris ir užkurta bandomoji versija. Kai vėluojama, galima pradėti ieškoti priežasčių.

Klaidų testavimo sprendimai

Paprastai naudojamas Google Docs dokumentas, kurį mato programuotojai, dizaineriai ir užsakovai. Rasta klaidelė ar „bugas“ aprašomas dokumente, tada kūrėjai eina per sąrašą ir juos šalina. Tokia praktika yra sveikintina ir kur kas geresnė, nei nesibaigiantys susirinkimai, kurių metu pirštu baksnojama į defektus, o išėjus iš susitikimo viskas pamirštama jau po pirmosios parūkymo pertraukos… Interneto puslapių kūrimas apima daugybę smulkių darbelių, kuriuos būtina tinkamai užfiksuoti, kad jie nepasimirštų ir nedingtų.

Svarbiausia bendraujant su kūrėjais – geranoriškumas. Jei dirbate su tikrais profesionalais įsitikinkite, kad partnerystė yra abipusė, nes pasakymas „Čia jums mūsų reikia, o ne atvirkščiai…“ veda tik į ilgai besitęsiantį konfliktą ir neefektyvų bendradarbiavimą.

Kas svarbiau – gražus vaizdas ar rinkodara?

www.dizpro.lt Interneto puslapių kūrimas yra gana sudėtingas procesas. Būtina įsigilinti į daugybė aspektų, tačiau pastaraisiais mėnesiai aiškėja naujos tendencijos ir iššūkiai šiame versle. Klientai ir kūrėjai susiduria su dilema. Kas gi yra interneto svetainei svarbiau – gražus ir tvarkingas vaizdas ar rinkodaros sprendimai?

Atsakyti į klausimą nesudėtinga. Jei interneto svetainė yra tik reprezentacinio pobūdžio, pristatanti jūsų prekės ženklą, vaizdas yra be galo svarbus. Jei jūsų interneto puslapis turi tapti virtualiuoju vadybininku, veikiančiu 24/7/365 ir parduodančiu jūsų paslaugas ar prekes efektyviai, tada reiktų daugiau dėmesio skirti rinkodarai. Tai mums paaiškino interneto puslapių kūrėjai iš www.dizpro.lt agentūros.

Dėl gražaus vaizdo yra viskas aišku. Reikia susirasti labai profesionalų dizainerį, kuriam būtų galima perteikti jūsų prekės ženklo privalumus, iššūkius ir aplinką. Jis tikrai padarys gerą vaizdą. Liks tik surašyti šiek tiek informacijos, kontaktinius duomenis ir… laukti.

Su rinkodara bus jau sudėtingiau. Interneto puslapių kūrėjai paprastai neišmano rinkodaros internete subtilybių, todėl būtina stiprius rinkodaros specialistus savo versle, kurie suformuluotų kūrėjams teisingas užduotis. Kokio dydžio turi būti mygtukas „Užsakykite“? Kas geriau – telefono numeris ar el. pašto adresas? Kaip pamatuosite lankytojo konversiją į klientą? Tokius klausimus atsakys tik interneto rinkodaros profesionalai.

Rinkodara yra svarbi ne tik vaizdui, bet ir puslapio struktūrai. Ar pristatinėsite visas paslaugas kartu, ar atskirai? Kaip sutalpinsite ne itin tarpusavyje susijusias paslaugas, kokie bus jų prioritetai? Čia prasideda ilgos valandos diskusijų ir planų. Puslapio struktūra – labai svarbus elementas, kuris turi rūpėti ne tik programuotojams, bet ir rinkodaros specialistams. Beje, nuo struktūros priklauso ir optimizavimas paieškos sistemoms.

Rinkodara apima dar ir turinį. Labai svarbu, kaip parduodate. Galima suintriguoti lankytoją keliais sakiniais ir nukreipti pas vadybininkus. Galima trumpai pristatyti paslaugos esmę keliais paragrafais ir duoti vadybininkų kontaktus. Galima viską išsamiai pristatyti ir sukurti užsakymo internetu mechanizmą su išankstiniu apmokėjimu per elektroninę bankininkystę. Koks jūsų verslo modelis? Nuo to priklauso kiek teksto, iliustracijų, video klipų, prezentacijų ir kito turinio reikės. Aišku, dar svarbu, kaip jis bus išdėstytas puslapyje, koks formatavimas bus panaudotas.

Visa tai reikalauja daug žinių ir reta interneto svetaines kurianti įmonė turi tokių specialistų. Dėl to reiktų skirti šiek tiek laiko ir pasieiškoti…

Dažniausios Google AdWords klaidos

Google AdWordsDidžiausia paieškos sistema – Google – padeda pasiekti 98 proc. Lietuvos ir daugiau nei 75 proc. viso pasaulio interneto vartotojų. Tai reiškia, kad Google reklama yra viena efektyviausių ir perspektyviausių internetinės rinkodaros priemonių, generuojanti maksimaliai aukštus rezultatus. Kitaip sakant, Google AdWords yra viena pelningiausių reklamos formų, padedanti gauti didžiausią investicinę grąžą.

Vienas svarbiausių Google AdWords reklamos privalumų yra tai, kad reklama rodoma tikslingai, t. y. suinteresuotai žmonių grupei, į paieškos laukelį įvedusiems pageidaujamą raktinę frazę. Minėtoji reklama nėra įkyri ar erzinanti, be to, reklamos užsakovas moka tik už klientų paspaudimus, t. y. mokama tik už susidomėjusių klientų apsilankymą. Tinkamai įgyvendinta reklamos kampanija leidžia sekti, stebėti ir vertinti apsilankiusių klientų elgesį, t. y. rūšiuoti reklamą pagal jos parodymo laiką ar regioną, stebėti kuriame puslapyje klientas praleido daugiausiai laiko ir kokia preke domėjosi. Minėtieji rodikliai leidžia kurti dar sėkmingesnes reklamos formas, didinančias potencialių klientų srautą. Tiesa, sunkumų pasitaiko visose srityse, todėl ir šiai reklamai skirtos investicijos gali nepasiteisinti. Paprastai tai susiję su 5 esminėmis klaidomis.

Prastai parinkti raktažodžiai

Jei norite, kad Google AdWords reklama atneštų realios naudos, rinkitės tikslios atitikties raktines frazes. Jei jūsų skelbimas bus rodomas klientams, ieškantiems visai kitos kategorijos prekių ar paslaugų, natūralu, kad potencialių klientų srauto padidinti nepavyks. Priešingai, jus veltui išleisite savo pinigus.

Netinkamai sugrupuoti raktiniai žodžiai

Dar viena dažna klaida – prastai sugrupuoti raktažodžiai skelbimų grupėse. Jei naudojate vienodas raktines frazes kelioms skelbimų grupėms vienoje kampanijoje, pageidaujamo rezultato tikrai nepasieksite. Kitaip sakant, tapsite konkurentais patys sau ir nieko iš to nelaimėsite.

Netinkamai kuriamos reklamos kampanijos

Nesistenkite sutalpinti visų kampanijų vienoje AdWords paskyroje, vienoje kampanijoje ar vienoje skelbimų grupėje. Nepamirškite, kad atskiros skelbimų grupės turi būti atskirose kampanijose. Be to, visuomet naudokite logiškus pavadinimus, kad galėtumėte racionaliai įvertinti reklamai skirtas lėšas.

Prastai planuojami rinkodaros darbai

Itin dažna pradedančiųjų klaida – siekis už paspaudimą sumokėti mažesnę sumą pinigų. Nepamirškite, kad jei jūsų paslaugos ar prekės yra aukšto konkurencingumo, jūsų konkurentai už aktualius raktažodžius pasiūlys kur kas daugiau, o jūs liksite nepastebėti, t. y. pinigai bus išleisti vėjais. Kad investicijos būtų tikslingos, racionaliai paskirstykite biudžetą.

Blogai administruojamos kampanijos

Jei norite aukščiausių rezultatų, turite tinkamai administruoti ir optimizuoti reklamos kampanijas. Optimizuokite kampaniją analizuodami gautus statistikos duomenis ir rodiklius. Nepamirškite, kad sėkmingiems rezultatams gali būti reikalingos papildomos investicijos, t. y. nenutraukite kampanijos tuomet, kai ši pradeda generuoti realius rezultatus.

Populiariausios internetinių skelbimų svetainės

skelbimaiPer amžių amžius žmonės nuolatos užsiiminėjo mainais, prekyba. Seni daiktai pabosta, užsinorime kitų, tai kodėl nepardavus senienų kažkam, kam jų reikia? Ankščiau skelbimai buvo dedami į žurnalus, laikraščius, o dabar viskas persikėlė į internetinę erdvę. Prasidėjusi nuo internetinių aukcionų milžinės Ebay, šiandien internetinių skelbimų portalų banga vis dar auga. Apžvelkime keletą populiariausių Lietuvos ir užsienio didžiųjų žaidėjų.

Ebay.com

Ne veltui apie šį tinklapį kalbame pirmiausiai – nuo jo viskas prasidėjo. Tik atsidaręs 1995 m. jis pavergė internautų širdis. Prasidėjęs kaip vieno žmogaus valdomas projektas, greitai Ebay išaugo į multimilijoninę korporaciją, kurios tikslas – būti ne vien internetinių skelbimų, aukcionų ir internetinio „turgaus“ vieta, bet ir žmonių susibūrimo erdve, sujungiančia tautas. Taip ir atsitiko: šiuo metu Ebay yra aiški lyderė savo kategorijoje, vienijanti milijonus internetinių prekeivių ir pirkėjų.

Craigslist.org

Taip pat pradėjęs gyvuoti 1995 m., šis tinklapis iš pradžių tebuvo elektroninis naujienlaiškis, sukurtas padėti žmonėms sužinoti apie naujausius renginius, susibūrimus ir vakarėlius jame skelbimai net nebuvo talpinami. Įkūrėjas, Craig‘as Newmark‘as, buvo naujai atsikėlęs gyventojas San Fransiske, todėl jis sugalvojo Craigslist kaip būdą sau ir savo draugams patogiai dalintis renginių, vysiančių mieste, datomis. Tuo metu jis net nenutuokė, kad projektas išaugs į per 70 šalių jungiantį tinklą, kurio pagalba žmonės dabar dalinasi ne vien renginių datomis, tačiau pardavinėja daiktus, keičiasi jais, ieško darbo, ieško pažinčių ir kt.

Skelbiu.lt

Lietuviškoji minėtųjų pasaulio skelbimų gigantų alternatyva, veikianti tik Lietuvos teritorijoje. Jei kada nors bandėte ką nors parduoti ir nusipirkti internetu, didelė tikimybė, jog esate užklydę į šį portalą. Jis priklauso Allegro grupei – kompanijai, jungiančiai kitus panašaus pobūdžio tinklapius, tokius kaip Aruodas.lt, CvBankas.lt, Autogidas.lt ir kitus. Skelbiu.lt yra bendro pobūdžio skelbimų portalas, kuriame skelbimai kategorizuojami į grupes, kurios turi smulkesnius pošaknius – taip pirkėjams lengviau rasti ieškomus daiktus, o pardavėjams tai padeda nusitaikyti į tinkamą klientų auditoriją. Skelbiu.lt yra populiariausias skelbimų portalas Lietuvoje, nuolatos užimantis poziciją TOP 10 lankomiausių Lietuvos tinklalapių sąraše.

 

© 2018 LVI.lt

Theme by Anders NorenUp ↑